söndag 14 januari 2007

Vad gör man inte...

... istället för att plugga. Tar en långpromenad och hamnar mitt i en älgjakt (långpromenaden tar då lite längre tid), träffar en bökig gris (som verkade vilja ha kontakt), handlar mat (det måste man ju),


käkar flera clementiner utanför affären (för att orka hem). Sen lunch på det (P gjorde jättegod soppa!) och..trolleri...så har flera timmar gått! Men jag kom igång till slut (...och då har jag svårt att sluta, men så skulle vi se på film så...)

Idag samma visa... jag läste runt på alla möjliga och omöjliga bloggar, planterade om en murgröna (ibland bara måste man). Och nu bloggar jag. Inte klokt!
Städa borde jag också. Måste, måste.

Ute blåser det som bara ... När jag gick upp i morse knakade det någonstans i lägenheten och balkongen lät som den höll på att blåsa bort. Per heter det hela visst (Gudruns kusin?). Ut ska man helst inte gå idag (bra att jag tog långpromenaden igår, även om jag fortfarande tänker på den stackars älgmamman som förlorade sitt barn).

Men nuuu ska jag plugga! Ska ha prov nu i veckan, på fredag var det inplanerat - men nu har vårt schema ändrats och tillvaron känns osäker. På den fronten. Kan det bli redan på tisdag? Spänningen är olidlig.

Inga kommentarer: