torsdag 11 januari 2007

Trött

Otroligt vad trött man blir av allt mörker. Mörkt när man åker på morgonen. Mörkt när man åker hem. Såg en antydan till rött av soluppgång i morse. Det var det lilla man fick se av solen idag (kanske denna veckan). Regnade sedan som sjutton hela eftermiddagen. Hade en lektion i ett växthus och ljudet av regnet på taket blev otroligt sövande. Konstig i huvudet blev jag.

Hemma har fikonträdet, det största, börjat vakna. Fort går det. Hallå?! Hann du vila? liksom. Några av de mindre har just börjat vila. Tror att det ska räcka med ett par månader (vad skönt det låter).

I köket har jag lite experiment för mig (ja, jag veeet att det är vinter, jag vet). Bland annat har jag olivkärnor som jag sått (tålamod, tålamod). Det kan ta 2-3 månader så jag blev ju apglad när en liten grodd visade sig. Men så ville det lilla livet inte komma ur sitt skal. Aj, fastnat. Bidde ingenting, trist. Får se om de andra blir nåt... Ack, ja.

Inga kommentarer: