fredag 12 januari 2007

Fått fikon!

Flera i klassen hade haft huvudvärk i går efter skolan. Idag var det bättre. Rolig förmiddag och SOL! Promenerade hemåt med en klasskompis längs ån (tyvärr fick vi inte gå mot solen, man kan inte få allt). Lite blåsigt men skönt att vara ute i ljuset en stund! Glad när jag kom hem (självstudier idag på e.m). Hittade en bit Hoya vid sidan om trappen upp till berget där jag bor. Himla lustigt eftersom jag igår sa i klassen att det fanns många Hoyor på min praktik ... och att jag var lite sugen på en sån igen (hade mormors gamla för många år sedan, men den fick ullöss och vi skildes åt). Hur stor är chansen att snubbla över en på det viset? Mysko. Vet inte om den lever, men den ser okej ut, så det visar sig.

Fick två fikonkvistar från LONDON av en klasskompis idag. Kul! Hon var där över julen och tog då dem till mig. Jag är en fikon-nörd.

Andra bloggar om: fikon

Inga kommentarer: