söndag 19 oktober 2008

Tomt & rent




I veckan har vi tömt växthuset och städat det. Tömde först bäddarna på kalebass, melon, tomat, gurka, paprika med mera. I torsdags tog vi sedan ut allt, allt som fanns i växthuset. Fort gick det. (Vi borde egentligen ha tagit tid från att vi började till att det var tomt. Måste ha sett roligt ut ...) Spolade med slang och skrubbade med såpa i alla vrår och kanter, körde sedan försiktigt med högtryckstvätt. Och så in med allt igen. Samtidigt har ansökningarna för nästa års trädgårdsettor kommit in. I vår är det inte vi som sår och fixar i växtföljdslandet. Men det är vi som bestämmer hur det ska se ut :)

5 kommentarer:

Camilla Alvén sa...

Förstår att du ser fram emot att få bestämma lite efter ett år av slit.
Hur lång är utbildningen?
Ha det bra
Camilla

PS/ snygga bilder som vanligt.

Fundera grönt sa...

Camilla: Jag skulle gärna vara kvar i köksträdgården ett år till :)
Utbildningen är två eller tre år, beroende på vilken examen man vill ha. Ha det gott!

Annika Christensen sa...

Åhh då får jag inte se några bilder därifrån nästa år.
Synd och det har jag förstått att du också tycker. Det var så roligt att se och följa och vackert visat.
Ja ja var tid har sitt..
Ha det gott
Annika

Fundera grönt sa...

Annika: jodå, det går inte att hålla mig borta därifrån! Att vara där och plåta runt lite ger ju mig en ursäkt att hänga där! Jag har fortfarande nyckel även om jag börjar i 2an :)
Ha det gott du också!

Vero sa...

Oj, här fanns en massa trevlig läsning och fina bilder.

Hittade hit när jag surfade runt och passar på att lämna ett avtryck och önska trevlig helg!