söndag 13 april 2008

Hänt i veckan



Så! En till vecka har gått. Vi hade mätningsövningar i köksträdgården i måndags och sedan har vi resten av veckan jobbat med ett sommarblomsland för självplock (för oss på skolan). Suttit med böcker och Lindbloms frökatalog och valt ut sommarblommor som passar för snitt och sedan gjort en planteringsplan och illustrationsplan för hur vi tycker det ska se ut. Onsdagen hade vi självstudier och jag satt hemma i köket och ritade. Hade ganska omgående en bild för mig hur det skulle se ut, som en sol som strålade ut, men formen på landet där det ska vara var mer avlång än jag mindes det, så det fungerade inte riktigt. Men det blev en klassisk form med runt i mitten (med ett 'tält' med slingerkrasse) och gångar ut. De självplock jag sett har ju annars raka rader bara och det är ju kanske mer ekonomiskt och praktiskt. :) Ett av förslagen ska vi sedan jobba efter, vilket bestäms av våra lärare i veckan som kommer. Det var verkligen roligt med alla olika förslag. En del vildare och 'roligare' än andra, men alla riktigt fina på sitt sätt. Ser fram emot att plocka blommor i sommar ...

3 kommentarer:

Camilla Alvén sa...

Det låter som en spännande vecka, fina bilder. Mvh Camilla

Anonym sa...

Det låter jätteroligt, ju!! :) Inte illa att få plocka sommarblommor från "egen" plantering.
Kram Ronja

Annika Christensen sa...

Låter helt underbart att få välja vad man skall få plocka. Jag undrar vad du har för förslag?
Jag har precis gjort ett jobb på det temat så jag blev nyfiken vad du har gjort för val.
Vi hr ett ställe hos oss där man kan plocka och det är helt underbart att åka dit en sommarkväll och gå och plocka.
Lycka till med förslagen.
Annika