tisdag 20 maj 2008

Tisdagstema: Ö M T


, originally uploaded by fundera grönt.

Plantorna i skolans växthus våras ömt. :) Det enda jag kan tänka på just nu då jag stått och planterat om sommarblommor hela dagen. Bilden är tagen förra veckan och bara en liten del av den djungel som är där inne. Nu håller vi dock på att få ut så mycket vi kan i bänkgården. (Där tjuvar föresten var och snodde med sig plantor i helgen - dahlior som skulle ut i kommunen. Vad är det med folk egentligen? Ärthjärnor.)
Fler tolkningar av denna tisdags tema hittar du på tisdagstema. Förstås.

5 kommentarer:

Randi sa...

Så underbart klorfyllfärgat!!! Älskar alla dessa olika gröna nyanser nu på försommaren. Vilken djungel. Lyckliga du som får gå omkring där och andas denna ljuva stämning. I år har jag för första gången inga såplantor alls ;) Jag saknar dem så innerligt. Det är ju sååå spännande att följa ett frö förvandlas till fullvuxen planta i rabatten. Ett lika stort mirakel var gång! Men nästa år ska jag ta igen det och ha dubbelt upp istället!!!
Kram Randi

Husbilen Credo sa...

Du är verkligen lyckligt lottad som får pyssla och vårda ÖMT dessa plantor - ha en fin kväll

Anonym sa...

Men vad härligt att jobba i växthus...min dröm helt enkelt. Lyckliga du.

Elisabeth sa...

Ja, växter och blommor måste man vårda ömt! Jag tycker alltid så synd om blommor som får för lite eller för mycket vatten, eller som inte trivs av någon anledning.

Cattis sa...

javisst ligger plantor nära till hands då man tolkar ordet ömt :-)
Har oxå planterat om blommor idag.
Härligt med jordiga händer...

Kram
Cattis