måndag 26 maj 2008

Rapport från en skolträdgård



Sommarblommorna såddes i snittlandet i torsdags. I köksträdgården blir allt fler plantor utplanerade och det mesta är nog sått nu. Det blir mycket gjort under en dag när vi ju är så många som jobbar på samtidigt. Bänkgården blir allt mer full av plantor i väntan på utplantering i kommunen, våra urnor med mera. Annars har vi gått vår andra perennvandring, haft ogräsgenomgång i regn (det passade på att regna just då!)
Har även äntligen fått ordning på den privata odlingslotten (i skolträdgården) som jag delar med en klasskompis. Den är nu redo för sådd. Och första TBE-sprutan har jag fått utanför ica. Vilken folkfest det var :) men sedan har jag legat däckad hela helgen (förkylning i kombination med reaktion på vaccinationen, skulle jag tro). Är hemma idag och kurerar mig, men ska tillbaks imorgon.

3 kommentarer:

lisa sa...

Oj, jag fick första sprutan idag, men jag hoppas verkligen att jag inte reagerar på den. Utplantering av alla sommarbloomor i entrén står på schemat den här veckan...

Randi sa...

Så himla läckert det ser ut! Och inte ett enda ogräs syns så långt ögat når! Så spännande! Men du håller oss i spänning ... vad har ni sått? Får ni plantera/så precis vad ni vill på er egen lilla lott?
Jag har ännu inte sått någonting - har inte hunnit, men det kanske inte är för sent. I år får det bli lite utanför det vanliga - kommer att ta igen det nästa år.
Hoppas du kryar på dig!
Kram Randi

Fundera grönt sa...

lisa: det är inte helt ovanligt med feber, men jag hade nog otur med en förkylning på gång dessutom!
Ah härligt med alla sommarblommor! Får komma och kika sen. Var där härom fredagen och promenerade en sväng, tittade efter dig, men kom sedan på att det nog var mitt i fredagsfikat :)

randi: jodå, ogräs finns! :)
Jag kanske var lite kort i min rapportering idag men jag ska försöka med en utförligare rapportering längre fram... På egna lotten får vi helt fria händer, men man har ju inte så himla mycket tid över... Nej, än hinner du så lite, det är absolut inte för sent. Ha det gott! Tack, hoppas må bättre i morgon!