torsdag 24 juni 2010

Sallat heter det ...



Säger du sallad eller sallat? :)

7 kommentarer:

Ruben sa...

SALLAD säger jag, men jag är ju uppvuxen på landet! ;-)
Trevlig midsommar!
/Ruben

slottsträdgårdsmästaren sa...

Så länge de växer i landet så är det sallat och när den är på matbordet så är det sallad. Trevlig midsommar.

Karin sa...

Håller med föregående, båda...
Karin

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Hihi... ja du, vad vi säger olika ibland. Men sallad absolut, men vid odlingsförfarandet blir det nog sallat emellanåt också - det låter lite finare och märkvärdigare.... :-)

Ha en skön midsommar!
Kram Charlotte

Fundera grönt sa...

Ja, visst är det vanligast att man säger sallad... jag försöker rätta mig själv nu sedan jag lärt mig att det faktiskt heter sallat. Sallad heter det man sedan oftast gör med sallaten... och gott är det hursomhelst.
Trevlig midsommar!
Nanna

johanna sa...

jag vet att det heter sallat men jag säger sallad, both ways. sallat låter så fånigt :o)

lisa sa...

när det kommer dressing på är det sallad.