torsdag 11 februari 2010

Koncentrationssvårigheter? Jorå



Ska skriva om orangeriväxter till min växtkatalog men har många tankar i huvudet på samma gång... Funderar över vad jag ska odla på min odlingslott (och huruvida jag har plats att förkultivera något eller inte) vad vi ska göra för utställningsträdgård på Lisebergs trädgårdsdagar (klassen är inbjuden att delta, vad är 'Nostalgi i trädgården' för trist tema va va va), vilka köksträdgårdar jag vill besöka för mitt examensarbete jag ska göra (glider iväg till England och Frankrike på nolltid) på vart jag vill resa och när...(vill ju till Italien också, minst...) Njutningsfulla funderingar, ja visst. Men växtkatalogen gör inte sig själv... (jag kanske ska på bio ikväll...det var länge sedan jag var på bio...)

9 kommentarer:

Anna sa...

Kan tro det:) Vår teori är att Roger lägger alla planer på hög, ovanpå varandra alltså och så gör han ALLT med tanke på hur det såg ut i hans trädgård...

anna sa...

Nej, det har han säkert inte. Han pratade om en massa saker han ville ha till i trädgården, som om han hade flera hektar. Så när man kom dit efteråt så tänkte man bara "och var hade du tänkt ha alla de sakerna!?" vet inte riktigt, Lina pratade om trädgård i 1910 tals stil, funkis är väl närmare 50'tal?

Annika Christensen sa...

Hej!
Det var ett tag sedan.
Jag känner igen mig förstår inte hur det kan bli så mycket kaos i huvuet ibland. Fast ur kaos föds något bra. Det vet jag säkert.
Så tänk på du, så skall du se att det blir hur bra som helst.
Med resor och kataloger,
Bara du inte gör en resekatalog för då har du snurrat till det.
Ha det gott och lycka till med allt.
Annika

Matilda sa...

sv: hehe, nä inget mer "grönt är skönt" i shopen, det får bli specialbeställning isf! ;-)

Leif sa...

Du får komma ner till våra köksträdgårdar i slottskogskolonin och titta istället för att resa bort.

Fundera grönt sa...

@Anna: Funkis är väl från 20-30 tal. Han är ju dramalärare så han hade väl en liten föreställning för er helt enkelt... :)

@Annika: Ja, det är ingen fara egentligen, bara mycket på gång och mycket roligt att tänka på. Nån resekatalog blir det absolut inte! Lovar. Ses på trädgårdsmässan kanske? Ska vara där och jobba med skolans monter.

@Marilda: jag får väl ta tag i det då rå ... :)

@Leif: det är klart jag ska resa... Det är köksträdgård i visningsträdgård jag ska titta på. Men Slottskogskolonin är förstås väl värt ett besök ändå!

Camilla Alvén sa...

Verkar som att tankarna spretar fritt i huvudet på dig, så kan det vara ibland. Jag brukar köra med listor, skriver upp i turordning vad jag ska uträtta och då går det på något sätt enklare att tänka på en sak i taget.
Ha det bra
Kram

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Waow, vilken fin blogg du har!

Jag tror jag varit inne här en gång tidigare, när jag började läsa bloggar (nyssens..), men inte hittat tillbaks förrän nu.

Så många fina trädgårdsbilder du har tagit:-) Jag älskar bilderna!

Vi ses igen,
Ha en gla da!
Hillevissan

(jag hittade dig genom Anja Hill, också en ny sköning för mig)

Fundera grönt sa...

@camilla: Det är inte så himla farligt, känner mig mer förväntansfull och sprudlande än okoncentrerad egentligen... fast sånt kan ju göra en okoncentrerad förstås. Listor är toppen!

@Trädgårdsmakaren: Kul att du hittade hit & välkommen tillbaks! Roligt att du gillar mina bilder! Ha en glad dag du också! :)