fredag 28 mars 2008

På hög


, originally uploaded by fundera grönt.

Blir lite lätt rastlös av att inte må bra. Vill en massa men orkar inte. Har idag plåtat fikonträd - men det blev inte bra, behöver mer ljus och jag fick inte till det som jag ville, matt som jag är.
Har sedan läst lite trädgårdshistoria (och drömt mig iväg till alla trädgårdar jag vill besöka) - istället för beskärning, som jag borde fördjupa mig i så att jag åtminstone läst det jag skulle tidigare i veckan. Har mina skolgrejor på hög invid sängen men kommer inte till skott. Man kanske skulle ta och teckna lite?

5 kommentarer:

Randi sa...

Stackars dig! Ibland får man vara onyttig ... jag tror man mår bättre av att lyssna på kroppen. Vill den inte så gäller nog bara vila. Men jag är inte heller bra på det ... förstås.
Hoppas Vårsolen tittar fram och piggar upp dig lite!
Kram Randi

pudelflicka sa...

Jag tycker också synd om dig.Mår man inte bra måste man vila. Själv har jag fått en infektion i rotspetsen på en tand och det har gått in i kjäkbenet. Har varit hos tandläkaren och ska tillbaks på måndag så jag mår heller inte topp i dag.
Kram Hedvig

Annika Christensen sa...

Vilken spännande blogg!!
Hittade dig via Glädkekällan.
Vila du så att du är pigg när våren kommer.
Jag lägger gärna till din blogg min min och välkommen och titta in hos mig.
Annika

cS sa...

Man vill ju inte vara sjuk men gärna ligga och Fundera grönt, ett tag. Hoppas orken kommer tillbaka

Tankevågor sa...

Ingen ork här heller....förkylningen inne på andra veckan nu. :-(

Vilken är din drömträdgård att besöka?

Krya på dig!