lördag 14 mars 2009

Parkgestaltning, betong & beskärning


, originally uploaded by fundera grönt.

Efter en veckas parkgestaltning har vi nu två veckor då vi jobbar med betong. Den här veckan har vi fått in lite fruktträdsbeskärning också ... men nästa vecka blir det bara betong. Kul att prova på men lite långtråkigt och rastlös blir det nog. Sen fortsätter parkgestaltningen. Ingen inspirerande park vi jobbar med, men ... man får väl ta det som en utmaning. I övrigt har vi haft middag för trädgårdsettorna. Väldigt roligt och lyckat! Pub efter middagen och mingel med lärarna i baren. Det ni! Vilken skola jag går på! :)

9 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tycker det fågelbadet (?) är väldigt snyggt!

nilla|utanpunkt sa...

Ursnyggt, modrnt med klassisk touch. Jag har länge velat prova på betong men inte kommit till skott. Jag kan klura ut hur du gjort kuben och halvcirkelformen, men går bet på de två "limjerna – träribbor?

Hannele på Hisingen sa...

Låter kul, hemma tog jag en del av fruktträden rean på sensommaren, tydligen mindre vattenskott då.

Annika Christensen sa...

Så fint med speglingen men du är ju också en duktig fotograf.
Annika

Mylla sa...

Fantastskt snygg fågelbadsskulptur – oj, så perfekt den hade varit hemma i min trädgård...

Ingela sa...

Gillar också det enkla, stilrena och rofyllda. Betongkurs ska jag gå på Wij i sommar, tycker det ska bli kul men det är väl olika... Ger ett nytt verktyg att jobba med i trädgårdsgestaltningen.

Hälsningar
Ingela

Ruben sa...

Gillar verkligen denna betongskulptur! Klart outstanding! /Ruben

Anjas Hill sa...

Själv skulle jag gärna kunna lite mer om just betonggjutning - vilket jag kommer att pröva i år - äntligen!

mvh, Anja

Lotta 8`) sa...

Det var riktigt fint - den hårda betongen mot de mjuka, gröna bladen :) Tänk att två motsatser av materiel, är så fina tillsammans? Ha det gott 8`)