lördag 13 december 2008

Det närmar sig


, originally uploaded by fundera grönt.

Snart juluppehåll! Sista dagen på torsdag. Välbehövd ledighet. Vi har en läskurs i trädgårdshistoria över julen och jag kommer vara hemma i Göteborg nästan en hel månad.
Vi har varit på institutionen i Göteborg torsdag-fredag, pratat kulturvård och konstaterat vilken lyxtillvaro vi har i Mariestad om man jämför. Vi har så fina lokaler!
Har rapporterat dåligt vad som pågår på studiefronten, det är fortfarande bara perenner, perenner. Vi har fått välja mellan att rita på en plantering i stadsparken eller en i Gärdesparken (båda i Mariestad). Woodland eller soligt och torrt. Det blev soligt och torrt för min del och vi ska vara färdiga nu i veckan. Jag är inte helt klar över hur jag vill ha det ännu så det känns lite frustrerande. Kliar lite innan man får till det. Men det ger sig nog ...

7 kommentarer:

Camilla Alvén sa...

Läcker bild av julgranarna.
Hoppas att du får en trevlig helg
Camilla

johanna sa...

låter spännande spännande! :o)

pudelflicka sa...

Häftig bild på alla julgranerna.
Önskar dig en skön tredje advent.
Kram Hedvig

Anonym sa...

Vill du ha en utmaning så tänker vi att anlägga ett woodland fast vi kallr det en lund, zon6, ca:100kvm. Lycka till med planerna...

Ingela

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Snyggt fotat, riktigt konstnärligt. Ha en fin tredje advent/ Tyra

Karins fotoblogg sa...

Annorlunda julgransbild! Snyggt!
Ha det gott

Mira sa...

Jösses! Vet du vad jag tyckte det såg ut som först? En massa välförpackade flaskor... så e de julgranar... borde jag begripit... Börjar bestämt se dåligt...